Go Fulham Go!

Vi vann. Go Fulham Go!

Jag och Kristin gick från jobbet igår till Craven Cottage, där matchen mellan Fulham och Portsmouth took place. Med våra 'Directors area' seats gick vi in och fick finfina platser på typ 10:e raden bakom avbytarbåsen. Vi såg skitbra.

Varken Kristin eller jag är väl egentligen så fotbollsintressearde så vi började med att fälla lite dumma kommentarer som: 'Vilken sida ska vi göra mål på?' ' Hur många spelare är det på scen, eeh, jag menar plan?' och 'Jag fattar inte hur som skjuter boll, eller sparkar boll menar jag'... Tur att vi nog var de enda svenskarna i vårt seating område så vi gjorde inte bort oss så mycket.

Första perioden, eller f'låt, halvlek var lite seg, det regnade och Fulham spelade ganska kasst samtidgt som Porthmouth filmade en massa. Vår favorit var Duff, Damien Duff. 0-0 stod det efter 45 minuter spelade.

I halvlek var vi så kissnödiga att vi höll på att spricka. ANledningen var att innan matchen börjat hade vi tagit oss en varsinn öl/dricka men det visade sig att man inte fick ta med sig dte in på arenan, vilket betydde att vi fick på mindre än 10 minuter klunka dom. Hursomhaver, i halvtid gick vi på toa och sen letade vi på Legends Lounge (vi hade chefens VIP-pass!) och fick vi lite snittar, muffins, matchprogram och dryck på en lite privat loungeterass. Inte fel inte.

Andra halvan började bra. Norrmännen kom in på scen, oj sorry, plan. Det blev mål, och en svensk kom på också. Elm. Vi hejade på honom, på svenska! Andra halvleken gick mycket fortare än det första och var mer intensiv. Fulham vann med 1-0 och vi gick nöjda, mätta och glada hem från Craven.

Mer fotboll åt folket!

Bilder kommer sen!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Alltid kul när VI vinner!

2010-02-06 @ 10:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0