Effektiva Kajsa

Förra veckan var första veckan tillbaks i London efter semestern i Sverige. Hårt, minst sagt, att vara tillbaka i storstan. Jag är oerhört glad över att jag har en plan och att jag nu bara behöver hålla ut och flyta med fram tills att det är dags. Jag tänker inte avslöja för mycket än, det finns en del som redan vet vad jag syftar på, ni andra som inte vet får hålla er till tåls lite till. Snart, snart, kommer en förändring att ske i Ms Berggren's liv och det är banne mej på tiden.

Hursomhaver (är det egentligen ett ord eller tre?), i förra veckan var jag sjukt effektiv. Som alltid när man är borta mer än en vecka är det mycket att göra på jobbet, och nu ännu mer eftersom jag kör positionen som sales assistant mellan 9.00-10.00 och sen supervisor resten av dagen. Och det är två helt olika områden med varierande arbetsuppgifter som ibland inte rikigt klaffar och omställningen är lite komplicerad at times. Jag tror dock att detta är något jag kommer lära mej att hantera, bara jag sätter mej in i det hela och ger det lite mera tid. No doubt about it!

Så, förutom mycket jobb, hann jag med att registera och anmäla mej för högskoleprovet 10:e April. Bra gjort Kajsa! Sista anmälningsdag var 15:e Feb, den dagen jag var tillbaka och det gjorde att jag fick rusha till postkontoret på min lunch och köpa en postal order som sedan skulle skickas till Svenska Skolan i London tillsammans med en anmälan. Håll tummarna för mej den lördagen!

Sen vart det hem, och packa upp, städa, fixa, diska, tvätta, ja allt sånt där som behövs göras hemma.

Under resterande delen av veckan fixade jag med mitt projekt, betalade räkningar, försökt avboka mitt gym-membership (lättare sagt än gjort 1), gjorde chlamydiatest (som man fick hemskickat gratis, so why not?), storhandlade, jobbade ännu mer, monterade toasits (lättare sagt än gjort 2) och käkade middag hemma hos Kristin.

För att förklara mej lite, gym-membershipet är tok-krångligt att avboka, enda anledningen man får avboka är om man flyttar inom 30 minuters väg från ett Esporta-gym och då man måste skicka in bevis på att man har en ny adress. Jag har skickat några Sverige-papper till dem, eftersom jag faktiskt är skriven i Sverige. Vi får se om de går på den lätta!

Toasitsen ska vi inte ens tala om. Jag fick ett sms från Anders som hämtat ut sitsen på Argos och som sa att han inte riktigt haft tid och inte riktigt förstod beskrivingen på monteringen. Så jag tänkte, att nu får allt the lead tennant steppa in och greja ihop det som grabbarna inte klarar av. Händig som man är. LÄTTARE SAGT ÄN GJORT. Jag satt i en halvtimme på huk inne på toaletten och pillade, plockade, skruvade och till slut fick jag ihop det. Trodde jag.

Dagen därpå fick jag ett meddelande från Erik som sa att han halvt om halvt slagit ihjäl sig eftersom sisten tappat fäste och han nästan åkt i golvet. Det var bara att börja om. Det gick inget vidare och descriptionen var verkligen skitkass och oförstålig.



Get it? Nej, tänkte väl det....

Erik och/eller Anders fick till slut ihop det, fast idag pajade det igen så Anders har grejet lite till. Det slutar nog med att vi får köpa en ny, lättmonterbar toasits!

Toasitsen till trots, det känns ändå som veckan var effektiv och jag fick en massa bra saker gjorda. Mer sådan effiktivitet önskas, please!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0