ZUMBA NO ES PARA MI...

Denna veckan har vart en riktig gym-vecka, då jag kört 6 utav 7 dagar på Esporta Chiswick. Mest löpning men idag fick jag för mej att testa ettt pass, och inte vilket pass som helst - utan ett ZUMBA-pass.

Definition: Zumba Fitness® baseras på konditionstränande, rytmisk dans och har blivit en av de snabbast
växande träningsformerna i USA.

Med höga förväntningar gick jag in i studio1 för en timmes danspass. En lång timme senare kom jag ut, lite besviken och inte alls slutkörd.

Kul? Nja, jag har insett att jag inte har kordination och har därför lite problem att hänga med i dans-kombinationer jag aldrig gjort förut. Fast jag hittade på mina egna höftrullningar och magdanser blev jag inte riktigt trött så jag fick avsulta med 35 minuter raseri-löpning på superfast level.

Skönt det. Ska nog hålla mej till löpning, cykling, walking och dissa dansandet, har inte energi att lägga ner på salsasteg och liknande.

Synd, för detta trodde jag på. Och synd, nu slipper jag köpa såna finfina kitchiga byxor... supersynd ju!

Kommentarer
Postat av: carro

Gå på nån riktig dansklass istället. betydligt roligare än zumba. zumba är överskattat!

2010-12-07 @ 12:50:35
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: Mammie

Jag som tycker att det verkar vara så kul..... Måste nog prova någon gång.

2010-12-09 @ 20:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0