Désolé



Äntligen!

När jag var i Paris för ett tag sen hörde jag den här låten spelas hur mycket som helst, men eftersom min franska är ganska så kass greppade jag aldrig vad de sjöng, så det var svårt att googla texten när jag väl kom hem.

Jag fick det till att vara 'Se pare' och tänkte väl att det kanske stavas c'e parez eller liknande, men icke. Jag googlade till och med franska radiokanaler i hopp om att låten skulle spelas men detta utan något resultat.

SÅ, igår natt, när jag satt och läste Kenya-guiden och samtidigt lyssnade på P3 Musik på webben så spelas den. The song. Som nu är min favorit. Big time.

Och den heter Désolé med ett band som kallar sig Sexion d'assult. Jag har fortfarande ingen aning om vad de sjunger eller vad det betyder men who cares really?!

Denna ska spelas i bott mañana på housewarmingpartyt, det löver jag! Hoppas på samma feelings som på Champs Elysees med megavolym!




Kommentarer
Postat av: carro

min franska är kass, men désolé = ledsen. det vet jag :)

det klipp du har lagt ut kan inte ses i swe. :( fast hitta ett annat..

2010-08-20 @ 21:19:57
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: Mammie

Vi i det gamla hemlandet får väl hitta andra sökvägar på dina musikrekommendationer. Kanske P3-webben?

2010-08-24 @ 21:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0