Soff-update

Liten update with regards to our bloody sofa.

Soffan på gården har blitt hämtad efter 3 månader! Wohoo! Jag märkte knappt att den var borta imorse, men jag minns att jag tänkte att något såg annorlunda ut... det var först när jag satt på tåget som jag insåg att soffan inte var på sin plats.

Hallelujah. Nu blir grannen glad, let's hope.

Soffan har varit lite av ett issue, då vår landlord inte tog med sig den när den nya soffan kom. Det var hans ansvar, men inget hände. Vi har kontaktat våran agency som vi hyr av och pushat för en upphämtning men inget har skett. De sa åt oss att det var gratis att ringa councilet och de plockar upp sådana här grejer helt utan kostand. JO TJENA, in my ass. Vi ringde, det skulle kosta kosing. Så vi återgick till att chasa agencyn och de i sin tur landlorden. Det hela har varit en ongoing story som bara causat problem och grannarna har klagat... speciellt idioten under oss. Fast honom tar vi inte seriöst då han klagar på varenda sak vi gör.

Anyway, efter mycket om och men och massa påtryckningar har councilet hämtat soffan... ett problem mindre i världen.

Här följer soffans liv i bilder:



Erik's första bädd - July 2008



Kajsas och Teresas däckande en onsdagskväll klockan 21h00 i Novemer 2008.



Instängadet av Anders i soffan, augusti 2009. Well done Ebo & Kagse!

Orange sofa - you will be missed!




Kommentarer
Postat av: Mammie

Eftersom jag var med och bar ur skrället känner jag mig i viss mån inblandad i ärendet och det känns JÄTTEBRA att den är väck nu. Verkligen inget att skryta med på uppfarten, det skräpet! Men i landet England är de ju vana vid sopor på gatan. kanske därför inget hänt förrän nu........ :-)

2010-04-08 @ 21:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0