tappa tänder

I natt drömde jag att jag tappade 3 tänder, eller först gick en tand av mitt i tu, fast båda delarna var kvar i tandköttet, sen när jag märkte att första tanden var av (i drömmen alltså) så började tänderna brevid att bara ramla ur munnen. Jätteobehagligt och minst sagt fult. Jag hade ett stort hål på vänster sida, i nedre delen av munnen och det var mitt i natten men somehow lyckades jag få tag i en tandläkare som, i min dröm, var en glitterglamorös ängel. Typ. Jag blev nersövd och sen när jag vaknade hade jag alla tänder i mun igen men också en räkning på £6000. Jag vet att jag tänkte att 'Herregud hur ska jag kunna betala this', men så vaknade jag och insåg att det bara var en dröm.

Jag brukar oftast inte komma ihåg vad jag drömmer, och jag hara hört om drömtydningar och sånt men inte tänkt så mycket på det eftersom jag aldrig lägger mina drömmar på minnet. Anyhow, jag googlade lite nu på drömtolkningar och vad det betyder att 'tappa tänder' and this is what I found:

Det kommer en positiv förändring, ju mer dramatisk tandtappning desto större förändring. Symboliken är hämtad från vår barndom då tappandet av mjölktänderna skedde samtidigt med att de allra flesta fick nya horisonter. Vi fick vara uppe längre, bytte skola och fick nya kompisar.


Jag måste ju säga att min tandtappning var ganska dramatisk, så det bör  komma en stor förändring. Ha! Det roliga är att igår, hade jag två konversationer med två helt olika personer om just förändringar. Och att jag själv behöver en föränding i mitt liv. Lite underligt faktiskt att jag just i natt hade den drömmen som jag också faktiskt minns.

Hmm.. Nu behöver jag bara komma på vad jag ska förändra. Easier said than done.

Kommentarer
Postat av: carro

att drömma om att tappa tänder brukar innebära (förutom bara "förändring") graviditet. vet 3 pers (kopmisar) som det stämmt för. kajsa?????

2009-10-03 @ 23:16:42
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: Kajsa

VA?! Well, på tjocken är jag nog inte, det är en sak som är säker... eller det kanske är just det som ÄR förändringen?? Neeej, det skulle inte hända än på ett tag i alla fall guskelov (stavas det så?!)

2009-10-04 @ 01:39:55
URL: http://kajsaberggren.blogg.se/
Postat av: carro

vi får väl se om 9 månader :) haha. nä det lär väl märkas innan. :) jag har också drömt om att tappa tänder, och inga bebisar här :) men som sagt...det är ju en förändring - så man ska väl inte dra alla över en kant där inte. förändringen har bara råkat att bli 'barn' i deras fall. det roliga var att 2 pers satt och pratade om drömmar och båda konstaterade att de drömt om att tappa tänder väldigt ofta senaste tiden. 8 resp 9 månader senare så fanns där en liten Nora och en Melwin :)

2009-10-04 @ 11:19:23
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: din gamle far

Mamma skriver från pappies användare: jag drömde också så´na drömmar när jag var i din ålder. Kunde vakna kallsvettig och känna efter om tänderna var på plats. Och det var de ju! Nu när man uppnått den aktningsvärda åldern då tänderna inte säkert sitter kvar i munnen, känns det inte lika dramatiskt. det finn ju massor med människor som lever på att få folk schyssta i truten igen. jag har förmånen att ha en duktig och dessutom trevlig tandläkare som är duktig på att fixa det omöjliga.

När det gäller förändringar så har du ju efterlyst sådana. Kanske de kommer av sig själv. Ibland behöver man inte leta upp dem, de bara dyker upp, och då är det bara att välja vad man vill göra av dem. Eftersom du är en så klok och förståndig ung kvinna med smak för livet, kommer det att bli till det bästa. Det är jag sannerligen övertygad om. Jag är nummer ett i din fan-club, men det vet du ju redan. Vi är många som vill abonnera på den platsen. Kramar, Sweetie!

2009-10-04 @ 12:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0