visitsweden

Ååh, vilken bra dag jag hade igår. As previously mentioned, så var jag på Swedish workshop i BAFTA's (british film academy something..) lokaler i Piccadilly. Det var en workshop anordnad av visitsweden och de hade bjudit in svenska suppliers (från Sverige) som vill åt den engelska marknaden. Egentligen var det meningen att en av mina chefer skulle gå men han var tvungen att dra till tandläkaren så då passade de på att skicka the swedish one från kontoret. Kul!

Så jag var där och samlade info och kontakter för Axis och det var riktigt roligt. Jag tror jag gjorde bra ifrån mej, fick bra respons från de jag pratade med och det hela kändes väldigt bra. Bara att få prata svenska med alla var helt underbart.

Jag blev lite homesick när jag pratade med folk från Värmland och de bjöd på älgkorv. Då var jag helt såld. Tänk att mitt på dan i piccadilly sitta och diskutera nobelmuseet och äta älgkorv. Helt oslagbart!

Jag bokade in en massa möten så hela dagen var fullspäckad. Efter det bjöds det på lite mat, drinks och mingel. Svenska ambassadören och nån från svenska Filmkommissionen höll tal. Det visades trailers på 'Männ som hatar kvinnor', 'Wallader' och 'Kenny Starfighter'.

Mycket intressanta människor som gjorde dagen och kvällen väldigt memorable.

Kommentarer
Postat av: Mammie

Åh, vad kul det låter! Jag undrade just vad det var du skulle på. Klart du gjorde bra ifrån dig. Det har vi aldrig tvivlat på. Det måste väl vara en bra förmån att få visa upp sig i lite mer officiella sammanhang också. Duktiga Du!

Kram från hemlandet med stort S.

P.S. Du är ju snart här. Bara en vecka kvar. Very, very welcome!

2009-05-14 @ 14:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0