framtid

Ända sedan en av mina bossar fick sparken i fredags har allt varit upp å ner på jobbet. Alltså, jag har så svårt att koncentrera mej och varje kväll när jag kommer hem är jag helt exhausted. Jag orkar verkligen inte med någonting annat än att sitta hemma och vila. Igår somnade jag framför TV'n klockan halv tio, which is very early for me. Vi har så mycket extra work att göra och vi har inte nog med staff till det. Don't get me wrong, jag älskar mitt jobb, mina kollegor och allt det där men ibland blir det bara lite för mycket. Och jag är inte ensam om att tycka det. Anyway, när man har dagar som denna vill man bara bort. Bort skulle kunna vara hem till Sverige eller till Giorgan i Italien. Det senare lockar väldigt mycket numera. Grejen är att jag inte riktigt vet vad jag skulle göra där. Lite språkkurs först så jag kan språket utan och innantill och sen jobb. Det vore något. Om inte annat så vore det ju omväxling. Det är det jag tror jag behöver. OMVÄXLING. Och även om jag drar till Italien så kommer det dröja till slutet av sommaren åtminstone. We'll see.

Kommentarer
Postat av: din gamle far

Hej gumman, man får känna sig trött och sliten och ha hemlängtan, jag är trött och sliten och har bortlängtan men den som väntar på nå gott väntar alltid för länge, förresten vräker snön ner så det är inte så mycket att längta hem till. have nice

2009-03-27 @ 10:07:07
Postat av: Mammie

Du är redan duktig på italienska, och vill du dit så kommer du att klara dig alldeles utmärkt. Det råder det ingen tvekan om. Du är en fantastisk person dessutom har du en snabbhet att lära dig saker. Fast hur ska Axis&Globe klara sig utan dig? Du som kan både prata spanska och bära kartonger, dessutom på samma gång får man förmoda. Det är spännande att följa ditt liv och leverne. Kramar från Mum.

2009-03-27 @ 21:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0