göteborg

Framme i Göteborg! Sleten som attan men vad gör väl det. I love it! I LOVE SWEDEN! Skönt att vara på hemmaplan i några dagar. För dom som inte vet så är planen som följer:

Lördag-Söndag: Chill i Gbg
Måndag-Tisdag: Attending Citybreaks på Svenska Mässan
Onsdag-Torsdag: Mer chill i GBG med Caroline Pihl
Torsdag-Söndag: Midsommarfirande i Strömstad/ Tjärnö med family and friends.
Söndag kväll: back to Londres.

Erik kommer också hem, fast först på tisdag. Men det blir första gången sen jul då vi är hemma (well, i Sverige) at the same time!

Resan gick bra. Jag lämnade lägenheten runt halv 3 am (english time) och gick ner till busstoppet på Garret Lane. English tfl's journey planner ska det komma nattbussar (N44) var 20:e minut på nätterna mellan fredag och lördag. IN MY ASS!! Jag väntade minst 45-50 minuter där nere och det är inte första gången det händer. Teresa och jag fick ta taxi en gång för att inte dom bloody bussarna kommer som utlovat. F*cking frustrating är vad det är. Till slut kom bussen och jag åkte till Victoria Coach Station där jag hoppade på Terravisionbussen till Stansted. Vid den här tiden på dygnet hade det redan börjat ljusna så det blev inte så mycket sömn på bussen. Lite dock, fram till Liverpool Street. Där gick det på en massa mer folk så vi fick trängas un poquito men men det gick bra. 

Väl framme på Stansted, klockan typ 5.00 am så skulle jag lämnade av vi väska i baggage droppet. Jag köade i kanske en halvtimme. Helt sjukt mycket folk så tidigt en lördagmorron. I alla fall, jag köade och när jag kom fram så säger människan behind the counter att:

"Du ska ju till Gothenburg du ska till baggage drop F, det här är G."

MEN HALLÅ!!! MEN SÄG DET INNAN DÅ. FIXA LITE MER INFO PÅ PLATS. Jag blir då arg på Ryanair. SÅ HIMLA OORGANISERAT så det finns inte. jag kunde ju inte stå där och fightas för jag vet sen tidigare att det tjänar inget till så jag gick till baggage drop F och köade igen.

Vilken tur att jag hade tid. Security-checken gick fint. Jag köpte lite frukost men var för trött för att käka den på en gång så det blev lite färdkost på flyget. Jag lyckades faktiskt sova en del, vid ett tillfälle vaknade jag till och insåg att människan som satt brevid mej inte satt brevid mej anymore. Hon var väl på toa eller något men hon hade alltså klättrat över mej för att jag sov. haha. Jag vaknade till när hon klättrade tillbaka. Oj, så det kan gå. Jag brukar aldrig annars kunna sova på flyg, speciellt inte när man sitter i mittgången. Men jag var väl så exhausted att jag inte kunde motstå.

Det blev en crashlandning som vanligt. Alla som flygit mer Ryan vet men vi landade innan utsatt tid. Inte så konstigt när de beräknar en flygtid på 2 timmar och en kvart när det i själva verket bara tar 1 timme och 40 minuter. Ytterligare ett av Ryans ugly knep.

Vi landade på City Airport. En liten lada i bushen. En halvtimme senare var jag på Nils Ericsson terminalen och nu har jag precis kommit tillbaka hit från en lite shoppingtripp i Nordstan. Lovely!

Mer uppdatatering kommer sen. Ska gå och köpa mej ett Aftonblad och en kanelbulle nu tänkte jag.

Ciao belli!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0