C-day!

På onsdagen checkade jag ut på hotellet, och flyttade in hos Carro på Friggagatan. Jag var lite tråkig till att börja med då jag var tvungen att jobba på min sales report men frammåt lunch var jag klar och vi drog oss in till stan för lunch på Tintin. Där dom har (enligt Carro) the best kyckling-mackor there is. Dom var man ju bara tvungen att testa. And I can confirm, they were bloody marvelous goda.

             

Alltså, vad jag saknar att gå på kafeer. Det är helt sinnesjukt. Jag saknar dom här personliga kafeerna där man kan sitta for hours och bara softa. Visst, dom finns i London också, men då är de som stora kedjor typ Starbucks, Cafe Nero, Costa Coffee etc. Och dom stänger oftast runt 18-snåret. Vill man vidare sen måste man ju dra till en pub och det är inte alls samma grej tycker jag. Nej, mer kafeer till London-borna.

Anyway, vi satte oss på ytterligare ett kafe lite senare efter att ha strosat runt i Haga och Linne. Fröken Olsson tror jag det hette. Ekologiskt ställe där allt var eco-friendly.

Där hände dagens finest:

I’ll explain. Vi (jag och Carro alltså) stod i kö och kunde inte riktigt bestämma oss vad vi ville ha. Kladdkaka, Morotskaka, Muffins, Kanelbulle, Kärleksmums – listan kunde göras lång. Till slut sa jag till Carro att hon skulle beställa åt mej så att jag kunde koppla upp min dator så att jag kunde skicka min rapport till min boss). Jag ville ha en kladdkaka och en diet cola. I sista stund ångrade jag mej och ville ha en kanelbulle och en diet cola istället. Okej, sa Carro. Det fixar jag. Hon kom tillbaks med en muffins och iste till sig och en kladdkaka och dietcola till mej. Fair enough. Vi började äta och tänkte inte så mycket på saken förrän kanske en halvtimme efteråt (när allt var uppkäkat) då jag kom på att jag inte alls skulle haft en kladdkaka utan en kanelbulle.
Då hör det till saken att vi suttit och pratat om hur god kladdkakan var och hur ekologisk gjord den var osv, men ingen av oss lade märke till att vi beställt fel.Varken jag eller Carro. Det var lite snabba svängar där så numera när vi säger kladdkaka menar vi kanelbulle och vice versa.
Det var roligt i alla fall att ingen av oss greppade the mistake förrän way afterwars…

      
kanelbulle?             kladdkaka?                     
Svart att urskilja, dom ar ju lika som bar!

På kvällen sen tog jag av mot centralstation för att säga hejdå till en av mina vänner från mässan och sen bar det av mot Tintin igen för ytterligare en fika. Denna gång med Carro och Robbie från lördagen. Vi satt väl där tills att det stängde runt 22-tiden, sen blev vi lite hungriga men upptäckte ganska snart att det mesta var stängt och 7-11’s mat var inte så lockande. Så vi drog hem till Robert, han lagade omelett och vi spelade ett parti plump till klockan sent på kvällen. Jag vann inte så det behövs en re-match där.

Competitive-Kajsa is not satisfied med en andra placering…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0