skånska?!

Sitter och kollar på BBC4, det är ju måndag och klockan är efter 9 pm. Vad betyder det?
Jo, Wallander-kväll! Varje måndag visar de en i serien där Krister Henrikson är Kurt Wallander (har jag nämnt det förrut, think so). Hursomhelst, jag har sett alla filmerna förrut men blir så lycklig av att höra lite svenska på TV'n så jag tittar med nöje.

Det roliga är att det utspelar sig i Skåne. All around, men mest i Ystad, men ingen verkligen INGEN talar skånska?! Hur kommer det sig? Har vi inga skånska skådisar i Sverige eller?

Kommentarer
Postat av: carro

haha..bra fråga. o i 'mia och klara' så är ju gulletussan karlstadbo...men hennes ungar snackar skånska :)

2009-07-28 @ 13:16:18
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: Mammie

Men Wallander kan ju engelska också nu för tiden. Men annars håller jag med......mer skånska åt folket. In med mer Zlatan på originalspråk, fast det kanske inte är svenska det heller......

2009-07-28 @ 21:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0