Lost is Lewisham

Idag har jag spenderat hela förmidagen i Docklands, Excel och Lewisham. Why? Jo, jag var på hotellvisningar. IGEN. Och det tog tid. Docklands ligger ju i zone 3 i east och vi jobbar i zone 3 i väst. Vilket gör att det är ganska lång väg to go back till kontoret. Vi såg två hotell i Custom House och sen var jag tvungen att åka till Lewisham (dodgy area!!!) och kolla in ett tredje ställe som vi nyss börjat jobba med. Hotellet låg i och för sig inte i Lewisham, utan in Blackheath (where?!) men närmaste DLR-station var där så jag åkte dit med min google-map och tänkte att detta ska jag fixa på tre röda.

Jo, tjena. Jag var lost. På en gång. Jag irrade omkring och till slut fick jag fråga mej fram och det visade sig att jag gått åt helt fel håll från början. Jag är verkligen rubbish med kartor. De senaste 3 gångerna (om man räknar med idag) har jag gått vilse. Jag vet ine vad jag gör. Även när jag är ute och cyklar hamnar jag fel, även om jag i slutändan kommer rätt så tar det en massa extra tid. Well, you learn by your mistakes right?

Idag har jag lärt mej att jag inte vill bo i Lewisham! Inte för att southeast London har lockat förrut men nu när jag sett det med egna ögon vet jag att det inte är för mej...

Kommentarer
Postat av: din gamle far

Hej gumman. jag är inte så bra på kartor heller men din mamma kanske kan ge dig råd för Brita är ett supertstar på kartor och hittar överallt annars får du fixa en GPS i telefonen så kanske du kommer rätt på en gång. Här hemma är allt som vanligt , mycket nederbörd och det är skit för så här års ska solen skina och det ska vara varma kvällar så men kan sitta ute. Nu är det bara en vecka kvar till semester och då bär det av till Skåne, det ska bli gött. Have nice så hörs vi.

2009-07-24 @ 07:56:58
Postat av: Mammie

Det finns en särskild pedagogik som går ut på "learning by doing". Kan det va´ nå´t? Det första mn måste kolla är att man håller kartan åt rätt håll............hihi.....eller kanske ännu viktigare att man kollar att det är rätt karta man har, så det inte står Lovartsvägen på den när man ska till Dockland......

2009-07-27 @ 19:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0