review of 2008

En liten sammanfattning från det gångna året (2008):


Årets comeback: Kajsa back at Axis Globe

Årets resmål: Milano (4 eller 5 gånger)

Årets addiction: Facebook

Årets family reunion: Ebo's flytt till London. Båda barna Berggren på samma place.

Årets kändismöte: Gordon Ramsay

Årets 'Vi tror vi såg en kändis': Sean Connery utanför Starbucks i Soho

Årets 'först gången': Gay-klubb

Årets mobiltelefonsignal/alarmsignal: Beautiful girls

Årets koncert: Alphabeat på Shephard's Bush Empire

Årets high expectations that turned out to be shit: Medival Banquet

Årets high expectations that turned out to be fantastic: Hairspray the musical

Årets vinst: Wii

Årets sport-händelse: Fotboll i Italien. Inter - Roma på San Siro

Årets bästa tid: 3 månder med Teresa

Årets besvikelse 1: Den kalla sommaren

Årets besvkelse 2. Sverige nästan sist i Eurovision!

Årets mest efterlängtade: Internet hemma

Årets mästerkock: Erik

Årets wow: Kajsa's matlagning (inte på Erik nivå men nära)

Årets maträtt made by Kajsa: Lasagne

Årets chock: Kajsa joinar Fitness First Gym

Årets 'det var inte så kul after all': Kajsa slutar gymmet

Årets eco-friendly: ingen heating hemma (mest for att spara pengar...)

Årets difficult 1: Push and Pull.

Årets difficult 2: Look right, look left

Årets viktminskning: 5 kilo på två veckor

Årets fobi: Bacillskräck på tuben, bussen, all transport in fact

Årets adress: Flat 5, 56 Allfarthing Lane.

Årets mest använda utryck: 'Bull', 'Fair enough', 'Fail'

Årets aha-upplevelse: hummus

Årets 'back to school: Italienska klasser

Årets olagliga 1: Biljettfusk på tunnelbanan

Årets olagliga 2: 'Stulna' bargainbyrån från Ikea.

Årets dötid: All väntan på flygplatser och plan.

Årets overdose på jobbet: Farewell-parties

Årets mest sorgliga: Kristins leaving

Årets chock 2: Giorgan fick sparken

Årets tjockätande: 12,5 cookies i veckan.

Årets skämt: Sherlock Bones (see below)

Årets uttjatande: Julen, vi var trötta på den redan i November!

Årets film: Mamma Mia

Årets klipp: Ett försök till en Victoria Beckham Bob som blev för KORT!

Årets crush: Zac Efron i Hairspray

Årets gröna fingrar: Mammas

Årets absolut inte gröna fingrar: Kajsas

Årets uppgift: Vattna blommor (Teresa)

Årets glasögonorm: Kajsa (för första gången)

Årets accident: Cykeltaxiaccidenten (Kajsa blev påkörd!)

Årets kommentar innan accidenten: 'who really wants to go in one of those bicycle taxis anyway?' - Kajsa

Årets X-factorfavvos: JLS and Cheryl Cole

Årets addiction 2: Top Gear

Årets band: Girls Aloud

Årets jobbhändelse: Special event-et

Årets djur: Kvartersräven

Årets 'bjuda på sig själv': chips-incidenten hos Gordon Ramsay inför 3000 pers.

Årets låt: Miss Independet med Ne-yo (inte favorit men mest spelad tor jag)

Årets 'nyfunna' favvo-afärer: American Apparel och Urban Outfitters

Årets färg: Lila for sure

Årets nygammal favvo: Nagellack

Årets bästa: New friendships


Jag kommer nog komma på fler, men for now this is it. Vad ser vi fram emot under 2009 då? Jag har inte så mycket planerat än men for sure

-          En Kuba-tripp

-          En Pussycat dolls koncert

-          Några fler trips till Milano


Kommentarer
Postat av: Tomic

Just nu har jag en mobil-tävling i min blogg, så vill du vinna en ny mobil så kolla gärna in i min blogg för och se hur du ska göra för och vara med och tävla.

För övrigt önskar jag dig en trevlig dag.

http://tomictomi.se

2009-01-05 @ 13:05:14
URL: http://tomictomi.se
Postat av: Mariam

Jag satsar också på en PCD konsert i år! De kommer troligtvis inte till Sverige, men då kanske man får resa lite...

2009-01-05 @ 13:05:41
URL: http://mimamimi.blogg.se/
Postat av: carro

me like the list! jag ska ge dig ett nyårslöfte: london minst en gång under 09!

2009-01-05 @ 17:26:10
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: teresa

bull, vattna blommorna, JLS, the fox, nagellack, backllscräck, cyckeltaxi ja listan kan göras lång!!!! Har nog aldrig skrattat så mkt av ett inlägg i mitt liv. Miss u Caysee!!!!! Märkte att många saker från listan hände under min tid och jag vara bara där i tre månader . Bevisar bara hur roligt vi hade det. Ses snart för då är det PCD yeah puss min kära

2009-01-05 @ 18:38:44
Postat av: Mammie

Årets överraskning: Barna Berggrens hemkomst i oktober.

Årets födelsedagspresent: Barna Berggrens hemkomst i oktober.

Årets julklapp: Barna Berggrens hemkomst i december.

Love you, sweetie. Kram från Mum

2009-01-06 @ 11:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0