Nyårsafton 31-12-08

Nyårsafton började med jobb. Här har man inget ledigt inte. Vi hade normal working hours, alltså 9.00 till 17.30. Det var jättedött eftersom våra clients ute i Europa var lediga, inte alla kanske men de flesta. I slutändan lät bossen oss gå en halvtimme tidigare, klockan 5. Vi hade inga direkta planer jag, Giorgan och Erik så vi hängde på hem till min kollega Anais. Eftersom allt var lite sent påkommet så hade vi både lite tid och dålig fantasi så vi orkade inte med att laga någon varstingmiddag. Vi drog till Sainsburys och köpte skumpa, vin och andra alkoholhaltiga drycker och även chokladmousse. Vi hade redan bestämt att vi skulle käka pizza och den pizzan skulle vi handla på pizzerian neranför Anais flat. Så det gjorde vi. Med oss hade vi min andra kollega Fabien och hans girlfriend Evy och även en kompis till Anais. Vi var 7 all in all. Vi hade trevligt, mycket prat, musik, wii-spelande, christmas crackers (!) och vi hann t o m att inviga min choklad fond due. Jättemumma! När klockan närmade sig tolv så hade Anais preparat påsar med vindruvor för tydligen ska man (i Spanien) äta en vindruva för varje klockslag när man räknar ner för det nya året. Så tolv vindruvor each. Och vi kunde även kolla på spansk TV. Det var bland det roligaste på hela kvällen att äta dom, för man jag vi tvungen att skynda sig. Jag satte nog alla i halsen. Hihi. Sen slog vi över till BBC och kollade på London fyrverkerierna. Ingen av oss hade någon lust att åka in till stan och stå där i kylan bland miljontals andra och frysa så Tv’n var perfectly fine. Några timmar senare åkte vi hemmåt. Mucho nice nyår! Gott Nytt År allesammans. All the best!

Kommentarer
Postat av: carro

vi kör också vindruvejoxet. tradition. de senaste 3 åren har jag ju firat nyår i spanien (eller gran canaria) så jag är ju helt inne i det spanska firandent. givetvis var vindruvorna med även iår även om vi var i sweden! så hur gick det för dig? lyckades du ha 12 hela druvor i munnen = 12 månaders lycka!? i did!

2009-01-04 @ 00:08:16
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0