vocabulary

Jag har utökat mitt vokabulär idag då jag nämligen lärt mej något nytt: CHUCK IT! Det betyder ungefär: BIN IT. Alltsa 'släng det'.

Vi pratade om min X-mas pudding (pudding som uttalas Puudding och inte Padding som jag trodde) och min kollega Gary påpekade att 'you should chuck it' eftersom den stått på mitt skrivbord sen julfesten. Varför då undrade jag, den exprirar ju inte förrän April 2011. Vad finns i den då egentligen, verkar ju lite mysko att den kan hålla sig i flera år. Jag har försökt att ge bort den till varenda en på jobbet, men ingen gillar't eller vill helt enkelt inte ha den. Men idag, vände det. Jag behövde inte chucka den, Jaume tog den. Ha. Han ska bjuda sina päron på pudding när de kommer över nästa gång. Good luck!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Annars kunde du gjort som Marit Paulsson, spara den och se hur många år det tar innan den möglar, om den alls gör det. Hon gjorde så i syftet att uppmärksamma alla tillsatser i maten. Man undrar verkligen hur det kan hålla sig i åratal. Hur mycket kemikalier är det i den? Throw it away!

2009-02-20 @ 13:02:49
Postat av: Mammie

CHUCK IT menar jag förstås.

2009-02-20 @ 13:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0