utgång och sconesbak

Igår kväll var jag på leaving drink i Fulham. Vi var på ett ställe som hette The Slug @ Fulham. Mer pub än bar å det var ballt. Det blev inte så sent dock för stället stängde vid 12 och då traskade jag hemmåt. Det finns inte så många andra uteställen i Fulham som har öppet längre. Jo det finns men de andra skulle in till stan och då bestämde jag mej för att åka hem istället. Fulham är väldigt convinient när man bor i Wandsworth. 5 minuter t-bana till Putney East och sen buss (10 mins) eller walk (20-25 Mins) hem. Jag gjorde det senare.

På vägen fick jag ett sms av Ebo, har hade haft en skit-dag på jobbet och någon hade snott hans mp3 så han var allmänt nere. Dessutom slutade Northen Line i Stockwell så han fick gå hela vägen till Clapham Junction. Inte roligt. En sån där dag där allt går fel. Och till detta hör att han var egentligen inte supposed att jobba alls på lördan!!

SÅ, storasyster nästan sprang hem och började baka scones. Ingen mjölk fanns hemma men det fick gå med vatten. Decilitermåttet var hux flux borta så jag fick höfta lite. Men men, när Erik väl kom hem efter ett nångång fanns nybakta scones med havsalt bregott och ost. Och det var goda! Även om det inte ger honom mp3'n tillbaka så var det nog lite plåster på såren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0