gas leak

The weirdest thing happend this evening. Mitt i mitt musikal-marathon så ringde det på porttelefonen. Lite mysko så här sent på en söndag kväll. Jag svarade lite misstänksamt.

’Hello’ I’m here for a reported gas leak, can you come to your front door please?’
’Eeh, okay, I’ll be right down’ svarade jag. Jag stod nyduschad i morronrock och fick snabbt klä på mej something och palla mej ner, gasläckor är inte att leka med.

Jag öppnade dörren och där stod ’the gas inspector’ och visade fram en ’badge’ (typ en sån som poliser visar upp för att visa att de är poliser) så att jag skulle fatta att han var en actual gas inspector och inte något annat weirdo. Han frågade om han fick gå in och kolla mina gas-ledningar eller något för han hade fått stänga av gasen i huset då flat 1 eller 3 glömt gasen på. Illa! Sånt där kan ju bli riktigt farligt. Tur var att någon kände gasen i tid och lyckades få hit gas-mannen.

Lite skärrad blir man ju ändå. Varför har man gas för? Känns ju så omodernt, tänk om vi kunde köra på vanlig gammal hedelig el.

Kommentarer
Postat av: Mammie

Förmodligen billigare med gas kanske, men lite läskigt är det i alla fall. Särskilt för oss som inte är riktigt vana. Be careful, honey!!!!

2009-02-02 @ 14:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0