christmas spirit!

Idag kom den. Julgranen alltså. På jobbet.

Jag har alltid varit in charge of decorating the tree, sen mitt första år (2006) då jag sprang runt i hela Chiswick och letade julstjärnor tills nu. Det har alltid varit min uppgift. I år, när stora chefen skaffat sig en PA så tänkte jag att det är bäst att jag gör klart att det verkligen är jag som ska klä granen i alla fall även om det nu finns en personal assistant till det. Det var inte så svårt att övertala Jaume till det, så när granen kom in på kontoret efter lunch var det bara att sätta igång. Well, jag var lite busy at the time så blev inte förrän på sena eftermiddan.

Om jag bara haft lite julmusik i bakgrunden hade det varit perfekt, men jag fick lite julfeeling i alla fall. Här är resultatet, bara glitter saknas nu!

Fin va? Lite sne, men hey what the hell. Tänk er att det ska lysa och blinka i regnbågens alla färger också...



Den ökända julstjärnan, som det tog mej en hel afternoon att hitta. Det var min första jul och jag blev utskickad för att köpa en julstjärna några dagar före jul. Jag gick ut och in i alla Chiswick's affärer men hittade ingen, de fick ringa mej från jobbet och höra vart jag var, de sa att om jag inte kom tillbaka med en stjärna så var jag fired. Okej, det var ju ett skämt men eftersom jag var ny kändes det som jag var tvungen att hitta en stjärna så på vinst och förlust gick jag in i en off-license butik och där bland allt annat tjafs låg den, den enda julstjärnan i värsta London och jag fick den. Ha! Ever since, så har juldekoreringskronan tillhört mej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0