påkörd

Jag är hemma från jobbet idag. Varför då?

Jo, jag blev nämligen påkörd av en sopbil imorse när jag cyklade till jobbet. Jag lever men har lite bruises, huvudvärk och ömma leder. Hela händelsen var dock lite obehaglig och jag blev nog mest rädd och shaken.
¨
Jag gick till doktorn som konstaterade att inget var av, men att jag kommer vara lite stiff and sore i en tid framöver. Jag har redan börjat få blånader och svullander på ben och armar. Hursomhelst, så sa hon åt mej att gå hem have a cry (för jag grät redan där), ta ett bad och relax hemma. Inget jobb alltså.

Först tänkte jag ge mej iväg till jobbet i alla fall men efter att fått lite headache och plus att mina chefer sa åt hej att stanna hemma så bestämde jag mej för det.

Så, här sitter jag nu, i soffan med min nya laptop (som fungerar utmärkt) och bara vilar.
¨
Stort tack till Erik och Anders som kom ner till mej när olyckan hände. Det var precis utanför huset. Nästan. Så de kom ner så fort jag ringde. Mycket uppskattat. Tack även till en granne i 58:an som fixade en ny sadel till min cykel. Jag vet inte vad du heter och du förstår nog inte svenska, men tusen tack i alla fall.

VARFÖR HÄNDER SÅNT HÄR ALLTID MEJ? Förra året var det cykeltaxi, i år sopbil. Nu är det enough med påkörningar.

I've had it. Det gör ju ONT ju!

Avslutningsvis, ANVÄND CYKELHJÄLM, det gjorde jag och det räddade mitt huvud for sure. Útan den kunde det gått illa. Riktigt illa.

Kommentarer
Postat av: Mammie

Dumma dumma sopbil! Bästa bästa cykelhjälm! Schyssta schyssta brorsa och kompis och granne! Take care!

2009-08-13 @ 21:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0