60 timmars GBG

Hur var helgen annars dårå? Himla bloody marvelous. Jag flög till Götet på lördagsmorronen, ryanairflyget lyfte från Stansted klockan 7 på möra, och var framme i Sverige runt 10-tiden. Det var potthett, på tok för varmt att gå omkring i min Assa-hoodie och jeans så så fort jag träffade Carro blev det att lämpa av grejerna hos henne på Friggagatan, byta om och ut i solen. Det var en av sommarens varmaste dagar med en temp på nästan 30 grader och strålade solsken. Härligt värre.

Vi gick omkring shoppade lite, tog en fika på Condeco på Avenyn, shoppade lite mer, käkade en kycklingmacka på Tintin och sen satte vi oss längs vattnet och chillade i solen. Man kan väl säga att vi värmde upp inför koncerten, överallt i varje affär och bar spelades Madonna-songs. Det + värmen + trevligt sällskap gjorde att humöret var på topp när vi väl begav oss till Ullevi för the concert. Hur den var kan du läsa nedan...

Det bästa med átt bo hos Carro var att det litterary är 5 mins walking distance från Ullevi. Vilket var prima när vi skulle hem efter showen.

På söndagen hade vi planer om en frukostpicknick i Slottskogen, dom planerna grusades när vi vaknade till regn och gråa moln. Det fick bli en längre sovmorgon och frukost hemma innan vi gick in till city och mötte upp andra Carro och mina päron som åkt från Skåne via Halmstad för att träffa lilla mej.

Söndagen bjöd på lite mer shopping, chill out, fika på Husaren i Haga, ingen jättekanelbulle men det blev ett jättehavreflarn istället. Sen lite mera walking runt i stan, middag på Jensens, Sommaren med Göran på bio (otroligt rolig film!), några vändor fram och tillbaka till Askim (där vi bodde med mam och pap).

Måndagen sen var lugn, vi checkade ut ur vår stuga (där man får ha med sig rävar men inte röka!) och tog oss in till stan och traskade runt. Dagens mission var att finna en ny dator till mej då jag krajat min förra. Efter lite velande fram och tillbaka blev det en liten snudig Packard Bell, excellent choice tror jag. Dagens väder växlade mellan sol och regn så när solen var framme satt vi och bättrade på brännan och när det regnade gick vi in på något cafe. Jag tror vi var på Cafe Garbo, inte sant Carro? Mysigt ställe.
På kvällen sa vi hejdå till Carro (hon skulle jobba), jag och päronen satte oss på något italiensk place på Avenyn och åt pizza med pizzasallad (jag åt för dej med Evy!). Mycket ätande, jag vet... men så är det när man är i Sverige.

Flyget back to Londres avgick 21.30 sharp och jag var hemma på Allfarthing igen runt 1.30 am.

Planerar redan en tripp till? Men vad kan jag ha för anledning nästa gång?

Kommentarer
Postat av: carro

1. I'm glad you're alive. Dumma sopbil.

2. Jajemän, Café Garbo var det :)

3. Du behöver ingen speciell anledning att komma hit. Det är bara o komma!

4. Madonna är SUPER!

2009-08-12 @ 23:06:41
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: evy

Det ar bra att du gor lite market-research at mig sa att jag antligen kan finna det perfecta receptet!

2009-08-13 @ 12:24:30
Postat av: carro

snackade med en på jobbet idag. han som va på madonna på söndan. han sa att madonna va bättre än U2 (han kolla på dem förra veckan på ullevi) han sa att det inte riktigt gick att jämföra, så olika - men han tykte att själva framträdandet/showen va bättre av Madonna.

så då vet du :)

2009-08-13 @ 13:22:20
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0