Lurad...

Lurad - moi?! Japp, första april och jag blev lurad idag. Min chef som inte är på kontoret ringde och bad mej att ringa till Columbia Hotel och fråga efter space för en ny grupp. Okej, inget konstigt med det, det brukar vara så när han är out of the office. Grejen med den här 'nya' gruppen var att det var en grupp scouter som vanligtvis brukar campa men eftersom vädret är som det är i England ville de sova inomhus. Fair enough so far. Men de ville ändå ha lite scout-feeling så de ville helt enkelt hyra ett konferensrum för att sova i. De skulle ha med sig sina egna sovsäckar och allting. Jag anade inget, herregud, det finns ju en hel del puckon där ute så jag ringde hotellet det sa absolut NO, det kommer inte på fråga. Hepp, tänkte jag å så ringde jag tillbaka till chefen som började garva och frågade mej om jag visste vilken dag det var idag. Å vips tändes ett litet ljus. APRIL FOOL! Nu är jag med i den klubben. Förra året fick en av mina kollegor ringa ett annat hotell angående en så kallad pot-noodle dinner (som också var påhittad). Det var roligt och jag fnittrade hela eftermiddagen.

Kommentarer
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Heej!

Haft en bra 1:a april ?

Kram

2009-04-02 @ 01:17:53
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Mammie

Det var ju ändå ett ganska humant och snällt lurendrejeri. Och det kan man ju bjuda bossen på, eller hur!? Själv klarade jag mig undan från att bli lurad. Tror jag i alla fall. Kramar!

2009-04-02 @ 18:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0