italienskan

Det var ratt trevligt igar pa italienskan. Aldirg kul pa mandagkvallar men det gick hyfsat bra. Jag kom dit med illamaende eftersom jag gjort min laxa pa bussen. Alla som vart i London a akt med nan av dom tokiga busschaufforerna vet att det ar mycket stopp hela tiden.

Anyway, pa italienskan tog vi det soft, mycket prat, lite grammatik. Mi piace un sacco! Vi har precis klarat av Imperfekt, Passato prossimo och konditionalis. Nasta vecka blir det Gerundium. Det bor inte vara svart, jag kan ju spanska gerundium och pa italienska funkar det likadant.

A dopo!


Kommentarer
Postat av: carro

jag kan också gerundium :) estoy hablando. right? pågående. ujuj. vad jag vill läsa spanska. bra i milano förstår jag!? nån gång vill jag också åka dit...

2008-10-08 @ 08:21:10
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0