taxi

Igar eller inatt nar jag landade pa Stansted (vilket for ovrigt var en ganska bumpy ride p g a det daliga vadret) sa tog jag bussen som vanligt in till Victoria. Grejen var den att det var sa crowded pa den forsta bussen sa jag fick noja mej med att hoppa pa nasta. Runt halv ett akte vi in mot stan. Busscahufforern snackade en massa i mikrofonen. Pa kass engelska plus pa italienska. Han upprepade sig hela tiden. Det ar det sista man vill hora mitt i natten nar man ar trott - en galen skrikandes italienska busschaffis.. Hursom, val framme i Victoria brukar jag alltid ta en ny buss hem till Wandsworth Town, men pa natten ar det lite si a sa med tiderna sa jag lovade Giorgan att jag skulle ta en taxi hem istallet for att sta ute i regnet och vanta sjalv.

Taxichaufforren var annu mera pratglad an vad busschaffisen var. Han pratade konstant. Han ville veta vart jag varit, hur det var i Sverige, om jag jobbade, om jag gillade sport (for det gor tydligen alla andra svenskar), om jag gillade London. han berattade att han brukade kor tynglyftning, och att hans farmors farmor eller nat sant var svensk, bla bla bla....

Han var gortrevligt. Typiskt english.. som avslutar varje mening med Love. Are you Ok back there, love? Do you want me to put on the heating back there, love?

Jag kom till slut hem, runt halv 3-tiden. Inte illa. Sist var jag hemma vid fyra-snaret sa allt for 3 var bra! :)

Nu ska jag ga hem - i sporegnet.. mina fotter har vart blota sen imorse.. inte sa lajbans kanske... hej hej!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Var rädd om fötterna so you don´t catch a cold. C U soon!

2008-11-10 @ 21:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0