tower(s) of london + tower bridge

Efter lunch pa lordan sa gjorde vi Tower of London. Jag har ju bott har i nastan 2 ar nu men aldrig avrit inne pa Towern. Det var jattestort pa insidan, fyllt med towers att utforska. Det borjade med att vi gick med pa en guidning och fick veta allt om all manniskor som blitt be-headed och torterade dar. Ganska sa makabert verkade det var pa en tiden. Efter guidningen sa gick vi runt i alla towers.. Varfor heter det Tower of London (singular) nar det ar en massa towers?? Borde det inte vara Towers with an S in the end?

Anyway, det sista vi gjorde var att kolla pa the Crown Jewels. Vi stannade pa omradet i 3,5 TIMME?!?! Gissa om vi var trotta och sloa sen?!


Innan vi skulle hem, sa tog vi oss en titt pa Tower Bridge. Det ar ju valdigt convinient eftersom det ligger precis brevid Towern. Christ fragade mej om de fortfarande oppnar bron nar det kommer stora/hoga skepp. Jag sa att jag trodde att det gjorde med men att jag inte var riktigt saker. Vad hander inte da? Nar vi star mitt pa bron och ska ga over sa oppnas bron!! Det har jag ALDRIG vart med om. Synd bara att vi stod pa bron och inte sag det fran sidan...

Det kommer mera shortly!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0