sjunde inseglet

Efter Napoleon, sa visades Sjunde inseglet. Pa Film4 sa har de en 1 year anniverssary of the death of Ingmar Bergman (eng uttal: Iggmarr Börgmenn) och det 'firas' med en hel vecka av Bergman-filmer.

Varken Erik eller jag hade sett the above movie men alla kritiker sager ju att den ar ett masterpiece. Vi hade val inte sa hoga forhoppningar eftersom vi vet att Ingmar Bergmans filmer ar lite obegripliga. Min ambition var att se sekvensen 'Jag ar doden'.  Den var forst i filmen. Perfekt.

Svartvita filmer ar alltid sa detaljrika, men rosterna later ju likadant i varenda film. Man ser ju att det ar olika skadisar men de later ju lika. Igar sag vi filmen pa svenska med engelsk subtitle. Tur var val kanske det. Ibland ar det ju sa gammal (omodern) svenska sa man greppar ju inte allt.



- Vem är du?
- Jag är döden.
- Kommer du för att hämta mig?
- Jag har redan länge gått vid din sida.
- Det vet jag.


Till slut somnade jag. Shame! Filmen borjade 10.45 pm. Inte jattebra timing att visa deep filmer sa sent pa vardagskvallar?! Jag tror att Erik kollade klart, men jag vet inte...


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0