scones-bak

Igar var det en varm dag. En san dar kvalmig dag sa att man nastan tror att det ska borja aska. Det gjorde det inte, askade alltsa. Pa kvallen blev det riktigt fint vader sa jag och Kristin begav oss hem till henne for att baka scones och sedan ha picknick i Ravenscourt Park.

Kristins ugn ar jattefarlig. Det ar en gasugn och den ar lite halvpaj sa man maste tanda pa innifran. Tur for oss att en av hennes flatmates (som har rutin pa det dar..) var hemma sa vi behovde inte utsatta oss fo faran.. Vi bakade tva scones-kakor, gjorde lite salad med kycklingrora och drog till parken med en fleecefilt is hogsta hugg. Sen satt vi i solskenet och varmen och mumsade pa vart nybakta brod.

Det var jattetrevligt. Jag fick en boll i huvet (alltid jag, varfor?!), men annars all OK. Nar det vart morkt och kallt (for nar solen gar ner blir det riktigt kallt har...)  gick vi hem till Kristin for att ata glass som vi inhandlat tidigare. Det blev inte sa, vi var for matta. Too much scones in the mage, you know.

Jag tog bussen hem, vanligvis tar det val 30-40 minuter men igar tog det 20 MINUTER. Det var ett galo som korde.. han stannade knappt for nan.. inte gjorde det mej nagot jag kom ju hem tidigare than expected, runt 11.30-snaret pa kvallen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0