hata stansted

Jag hatar Stansted. It is official. Det ar verkligen den mest roriga och ologiska flygplasten har. Igar kvall nar jag landade, starx efter 23h00 lokal tid, sa tog det mej nastan en timme att ta sig ut. Och da hade inte jag nagot bagage att hamta. Forst fick vi ga av planet och in i en terminal-byggnad. Alla som vart pa Stansted vet att man far ga en massa dar, det ar jattelanga korridorer mellan de olika terminalerna. Hursomhelst, forst gick vi in i en terminal byggnad for att sedan bli staende dar i ko. Ko for vadda? Jo, ko for att aka escalator ner sa att man kunde ta en buss till den andra terminalbyggnanden. Hello? Does this make sense?! Sa, nar vi val kom till den andra terminalbyggnanden fick vi >surprise surprise< ga en massa. Till slut hamnade vi i passkontrollen och dar var det en eveghetsko ocksa. Vantligvis brukar det gar fort for de har sa manga kontrollanter men igar gick det gorsegt.  

Nar jag val kom ut i frisk luften var jag pa jattedaligt humor. Jag lyckades komma pa en buss till Victoria. Efter en och en halv timme var jag i framme i Victoria. Dar var jag tvungen att byta buss eftersom tagen slutat ga. Tror ni att min buss kom?! NAH?! Inte. Jag fick sta dar och vanta i 40 minuter. Jag som redan var pa surt humor blev pa annu mera skithumor.

For att gora hela saken annu varre, sa fick jag sitta brevid ett fyllo hela vagen till Wandsworth Town. Pjuh!

Val framme i Wandsworth Town kom lill-Erik och plockade upp mej. Hygglo! Da blev jag pa lite battre humor! :)

Aldrig mera Stansted. Jag betalar hellre lite mer och flyger fran/till Gatwick, Luton eller Heathrow.

Kommentarer
Postat av: carro

haha..ja stansted är en djungel av korridorer. trodde inte att jag skulle hitta ut :) förbättras inte av det är det tokvarmt :) men men. anar att det blir stansted nästa gång för mig :) haha...när blir nästa gång? kollade nyss på bilderna..big dance :)låter som du haft en trevlig helg iallafall

2008-07-28 @ 16:59:56
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0