wallander

Till min förtjusning så kör de på BBC, Walladertema. Lycka! De har filmat några av de första Wallander-böckerna på engelska med Kenneth Branagh i huvudrollen. Så i söndags visade de Firewall (brandvägg alltså). Det är lite weird när de pratar engelska, men har svenska namn (med engelsk accent såklart), de befinner sig i Sverige i Ystad (fast de säger Yshtah), å alla skyltar, tidingarna, emails etc är på svenska. Jätteweird. Jag somnade i mitten, kanske inte det bästa betyget men då hade vi ju vart på Gordon's thing hela dan så jag var övertrött, generellt sätt.

Jag väntar med spänning på nästa del, på söndag tror jag att det är. Min väntan känns inte så lång, då de på BBC (eftersom de har Wallandertema... ) kör några av de svenska Wallanderfilmerna på svenska med Krister Henrikson som Kurt. I förrgår visades Innan Frosten, den har jag sett några gånger men vad gör väl det. Wallander är och kommer att förbli min favorit-krimmare.

Igår visades Mastermind. Ooh. Den är en av de bästa. Jätteotäckt. Sådär psyk-äcklig, SE DEN! Jag var tvungen att zappa lite i mitten eftersom jag var själv hemma och det var mörkt. Lite som på den gamla goda tiden när Erik å jag kollade på the Faculty å blev så rädda (varför vet jag inte - så otäckt är ju inte den, eller?) att vi var tvungna att kolla på Djungel-George efteråt. Hihi. Det var tider det.


Kommentarer
Postat av: din gamle far

Hej gumman. Ja Wallander är aldrig fel. Han Mankell ska skriva nya böcker så förhoppningsvis blir det fler filmer. Have nice

2008-12-11 @ 08:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0