internet

Nu har vi internet hemma. Vilken grej! Vi har än så länge inte världens bästa men hey vi kan surfa i alla fall. Jag hade gjort en liten market research och jag kan lova att det är en ganska krånglig prodcedur det där med internet här in th UK. Hur mycket man än kollar så säljer de flesta operatörer samma sak men det tar lite tid innan man fattar det. De bästa dealarna gör man om man skriver upp sig pa 18- eller 24-månaders kontrakt. Vilket jag inte ville göra. Herregud, jag vet ju inte ens vart jag befinner mej om två år så det fick blir ett mobilt bredband som funkar i både min och Eriks toop. o2 verkade vara den bästa lösningen, men såklart så finns det en massa downs. Vi måste betala £15.00 i månaden (no contract!) för 3 GB allowance. Säger det någonting? Lite luddigt tyckte jag, tydligen drar det så fort man connectar sig på nätet, igår till exempel så surfade jag i en och en halv timme och det drog cirka 45 MB. Erik och jag räknade ut att vi kan 'göra av' med cirka 100 MB per dag för att det ska räcka i en månad. Lite oförstårligt men hey vi har ju internet nu å det är vi glada för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0