sightseeing på en måndag

Imorse var min station (wandsworth town) stängd för engineering work. Man kunde inte ens gå in på den, det gjorde att rail replacement bussar var i trafik. I vanliga fall brukar det vara vanlig tfl-bussar men inte idag. Jag fick åka med en original tour sightseeingbus (en sån där som åker genom London och visar varenda lite sevärdhet) hela vägen från Wandsworth till Barnes där den släpte av allt folk och vi fick ta tåget därifrån. Lite annorlunda. I Barnes fick jag sen vänta på tåget i en halvtimme. Görkul. Jag hämnade i Chiswick tio i nio. Inte så bra när man börjar nio och det tar minst 20 minuter att gå till jobbet därifrån. Jag kom försent. Men det gjorde inte så mycket, jag brukar ju aldrig annars vara sen. Fast det känns som att den här veckan kan bli likadan som idag då detta engineering work ska taka place ända tills den 4:e januari. Typiskt. Dom passar på när de tror att folk är jullediga. Yeah right.

Kommentarer
Postat av: Mammie

That´s life! Kul att se att du ha å ä och ö nu. Skriver hemma förstår jag.

2009-01-05 @ 09:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0