24/12/2008 - julafton

Julaftonen spenderades hemma hos farmor ocf farfar på Böljevägen, Karlskoga, Sweden. Det är tradition. Vi började med jul-lunch. Farmors mat is to die for. Det var köttbullar, julskinka, kyckling, sill, potatis, Janssons frestelse, räkor, brunkål, prinskorv, värmlandskorv, lax, senap, sallad, yes - all you can thing of really. Så GÖTT!

  

Efter maten så blev det Kalle Anka såklart, fast om jag ska vara ärlig så kollade inte jag i år. Jag hörde dock. Måste erkänna att tjuren Ferdninad och det där är inte riktigt min grej. Okej, vissa klipp är väl kul men inte varje år. Enough is enough. Jag satt å läste min blogg istället. Mamma skriver alltid ut den till farmor och farfar och de i sin tur har satt alla lösa papper i en pärm. Det har blivit en hel bok. Och det är lite kul att gå tillbaka å läsa vad man gjorde för ett halvår sen.

Anyways, after Kalle var det dags för the highlight. Julklappsutdelningen. Jag var tomte. Vi hade nästan mer julklappar än någonsin. Av någon anledning blir det fler och fler varje år.

Jag fick en massa behövliga saker som jag ville ha: leggins i massa färger, skinnhandskar, glasögonfodral (min favvo!!), Abba singstar, Nintendo Ds spel, kläder (en kjol, två toppar, och en posh pyjamas), presentkort på Ikea och på Stråt Vassare, en chokladfondue (nästan som en chokladfontän - yes!!) och en massa mer. Very nice indeed!



Efter allt öppnande blev det ytterligare en fika å sen åkte vi hem till Lovartsvägen.

På kvällen kom Evelina, Cecilia och Tony förbi en sväng. Alltid trevligt när de är här.

Oh, btw, det kom snö också! Vilken lycka. Tänk att vakna upp på julaftons morronen och se snö!! Bjotifull!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0