by the way (valborg)

visst ar det valborgsmassoafton idag?!

jag a kristin pratade forrut om varfor man firar valborg. jag trodde det kom av att man skulle branna haxor for i tiden, hon trodde det var for att rensa bort gammal sly  a sant! vi har ingen aning. does anybody know?

jag tror att vi ar de enda som firar valborg. ingen pa kontoret firar valborg eller ens vet vad det ar. tank, vi har nog en massa konstiga traditioner (som inga andra har) i sverige. jag tanker pa valborg, midsommar, lucia a hela paskkarring-grejjen. kristin a jag berattar gladeligen for vara kolleger om allt som hander a sker i sverige. dom tror nog att vi inte ar riktigt kloka!!

 anyhow, nu ska jag ga hem for dan.. eller inte hem direkt.. utan till gymmet forst (eeeeeeeeeeeeh)

see ya later!


Kommentarer
Postat av: Carro

Titta vad jag tagit fram åt dig: Valborgsmässoafton, sista april eller vardagligt valborg, finlandssvenska vappen, är en årlig högtid som firas i Estland, Finland, Lettland, Sverige, Tjeckien och Tyskland den 30 april eller 1 maj . Traditionen grundar sig på den Heliga Valborgs kult, mot häxtro och onda andar, som uppstod speciellt efter hennes död 779.

2008-04-30 @ 21:51:21
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0